Friday, July 22, 2011

Renung dan Fikirkan

Salam sihat petang Jumaat.
Sebenarnya entri untuk kali ini sepatutnya sambungan bakteria staph, tetapi ditangguhkan untuk seketika sebab tetiba ZackJ terfikir tentang yang ni pulak.


Cuba perhatikan engin pencarian yang dah ZackJ printscrn ni. Page carian dari Malaysia.





Ada 3 jenis carian disini
Harga diri - 1,170,000
Kasih Sayang - 3,060,000
Harga makanan - 8,920,000

Apakah kesimpulan yang kita boleh buat melalui ini???
Adakah rakyat Malaysia hanya mementingkan makan sahaja.??
Adakah harga diri terlalu rendah sekarang ni???
Bagaimana pula dengan kasih sayang ??


Fikir-fikirkan.. kongsi idea kawan2 semua dengan komen disini..

2 comments:

sha my heart said...

makan itu penting terutama di zaman yg asyik2 naik harga.. pak menteri yg sgt 'prihatin'..

kasih sayang itu perlu.

harga diri pula adalah penghormatan diri.

Ini macam tingkat keperluan piramid Maslow la. Ingat tak?

ZackJ said...

sha : rakyat malysia terkenal dgn obisitinya, mungkin carian utk makanan tu lebih kot.

kasih sayang, kurang sbb lebih makan. nafsu jer yg lebih..
dan sebagai buktinya...

ramai tak tau jaga harga diri...sbb tu skrg ni masalah sek bawah umur, lebih umur, rakan sebaya terlalu banyak kat Malaysia ni...

ini hanya pendapat zackJ aje, jika ada pendapat lain silakanlah..

There was an error in this gadget

Sekalung Penghargaan