Friday, July 8, 2011

Buang Lemak

.MASALAH perut buncit dan sembelit adalah kesan daripada cara pemakanan dan gaya hidup tidak sihat. Ia merupakan satu kesilapan sekiranya anda membiarkan perkara ini terjadi.

Ini kerana perut buncit tidak akan hilang dengan sendirinya malah saiznya akan bertambah sekiranya tidak diberikan rawatan.

Perut buncit dan sembelit juga boleh mencacatkan penampilan malah boleh memudaratkan kesihatan.

Oleh itu, pelbagai cara dicuba bagi menyisihkan lemak didalam badan. Masalah lemak banyak terkumpul pada seseorang kerana faktor pemakanan. Ramai yang mengalami masalah perut buncit bukan saja bagi wanita yang telah melahirkan anak malah remaja juga. Ini kerana sistem penghadaman yang tidak betul, sukar membuang air besar dan banyak mengambil makanan yang berlemak.

Dalam pada itu, wanita yang pernah melahirkan anak sering berhadapan masalah perut buncit kerana lemak yang terkumpul semasa proses kehamilan bertambah setelah bersalin. Jika tidak dijaga, perut yang membuncit akan bertambah besar dari hari ke hari. Lebih memalukan jika ada yang tidak secara sengaja bertanya adakah anda hamil. Ada juga yang cuba menutupi perut yang buncit dengan memakai baju yang besar saiz ukurannya. Bagaimanapun, setiap orang pasti akan selesa serta penuh keyakinan dan gembira jika perut yang buncit dapat dikempiskan.
Bagi menyingkirkan lemak berlebihan di bahagian perut, anda boleh mencuba minuman fiber untuk menyahkan toksin dan meningkatkan kadar metabolisma badan. Hasilnya lemak badan dapat dibakar dengan lebih berkesan agar anda tampil langsing sihat dalam masa yang diinginkan.

Fiber adalah sejenis minuman yang bertindak membuang lemak berlebihan dan melawaskan pembuangan serta membantu merawat sembelit tanpa cirit-birit. Fiber boleh membantu anda mendapatkan badan yang langsing dan masalah perut buncit tiada lagi kelihatan. Iabegitu efektif didalam mengatasi masalah lemak yang berlebihan.



3 comments:

Mrs.Yie said...

mana nak dapat fiber tu?berapa harganya?perut saya pun dah buncit gak ni..huhu

KeTaM_BaTu said...

Ada sesetengah gurl cakap laki perut buncit seksi.. betul ke? Dilema "aku" lelaki mengandung

Nak tau something tak...?

ZackJ said...

Mrs Yie, kalau awk mkn sayur yg berserat tak perlu ambil fibre lg. tapi kalau nak keluarkan lemak yg tak perlu dlm perut bolh cuba yg ni menyingkirkan lemak. klik aje kat yang tertara perkataan lemak tu...ada link nya

KB: penah juga dgr org ckp cam tu

There was an error in this gadget

Sekalung Penghargaan