Thursday, June 16, 2011

Serum Penegang Kulit


Klik Untuk Maklumat
 Lama-kelamaan, graviti boleh menjejaskan kulit anda. Sama ada tahap ketahanan anda bersifat proaktif, pencegahan atau memulihkan, mulakan sekarang agar memiliki kulit yang lebih muda dan jelas lebih tegang.



Kulit kendur berpunca daripada daya graviti yang bertindak terhadap kulit yang telah menyebabkan kerosakan terhadap protein struktur (kolagen dan elastin) dalam lapisan derma kulit. Di bahagian-bahagian kulit yang dilindungi daripada matahari, kesan kendur yang ketara mungkin tidak kelihatan sehinggalah seseorang itu mencecah usia 60an atau ke atas.

Namun begitu, perubahan protein struktur boleh giat dipercepatkan disebabkan oleh degradasi oksidatif berlebihan yang dimulakan dalam kulit oleh radikal bebas akibat faktor-faktor seperti pendedahan UU, pemakanan yang teruk, stres dan pencemaran. Bergantung pada jumlah pendedahan matahari, tanda-tanda awal kulit kendur boleh dipercepatkan sebanyak 20 tahun.

Dengan melindungi protein struktur bagi kulit daripada kerosakan yang dipercepatkan, merangsang proses pembaikan semula jadi, kulit boleh mengekalkan penampilan kulit yang kelihatan muda, pejal dan tegang.

No comments:

Blog Archive

Sekalung Penghargaan