Monday, August 15, 2011

Pen Merah Pen Biru

Ihsan Dr Google
Pen Merah, Pen Biru
U marah, I Love U...

Pecah Kaca Pecah Gelas,
Sudah Baca Harap Balas...

Nostalgia kehidupan zaman kanak2/remaja dahulu...biasanya inilah yang diungkapkan bila menulis surat satu ketika dahulu...ZackJ rasa, tiada lagi untuk zaman sekarang ni. Samalah juga dengan kad raya. Dengan setem 10 sen, kad raya akan sampai distinasi yang dituju. Ramai juga yang pos surat tanpa setem kerana dizaman sekolah dulu, ramai pelajar yang suka jadi posman. Mana yang gentleman, kad raya atau pun surat bagi sendiri aje. Yang agak pemalu, kad raya/surat akan ditinggalkan didalam meja aje.  hahaha teringat  masa dulu-dulu...

Zaman sekarang, seawal 6 tahun dah pandai hantar sms, mms, email dan berbagai2 lagi melalui teknologi terkini. Dapatkah kanak2 sekarang melalui pengalaman yang ZackJ lalui ini....???

7 comments:

ChaCha said...

jarang dah sakang ni..

fiq. said...

betul2..childish kan kita dolu-dolu...

bloghok said...

xtahu ar tu..kesian3

princess said...

hai..saya jalan2 di sini...=)
saye dah follow awk...=) awak da follow saye? kalau belom sudi2kanla follow ye..kalau da...trima kasih banyak2..;)

KeTaM_BaTu said...

hehe.. dulu ketam selalu gune pantun ni.. pen merah pen biru.. u marah i luve u... hahaha

Mr. NAZc said...

fuhh...sempat jugak merasa pengalaman ni...thanks bercerita... :)

tnZackJ said...

hahhaa, terima kasih semua ... anak2 sekarang dah tak main surat2 ni...sms jer..

There was an error in this gadget

Sekalung Penghargaan