Thursday, December 8, 2011

Lagi LHDN Buat Hal

Salam banyak hal...
Aku memang bengang betul dengan sistem baru ni..Apa nak jadi agaknya dengan pemerintah sekarang ni...kalau dah tau tak ada duit, janganlah nak janji yang bukan bukan pada rakyat jelata..
Tau la, sekarang ni sibuk  untuk memancing penggundi.. Kau nak pancing, pancing lah.. guna la duit sendiri..kalau tak ada duit, jangan la curi duit orang..tak guna betul la...

Kalau masih ingat atau pernah terbaca, bulan Sept 2011, aku ada mengatakan bahawa potongan PCBA untuk bulan itu sahaja melebihi RM900... Kalau belum baca boleh baca disini...klik.

Bulan Nov, aku kena lagi RM426.80..apa kejadahnya...dah lah setiap bulan potong -+ RM1++.++. Agaknya setahun berapa ribu aku kena bayar???? Memang gila orang yang buat sistem ni..

Kalau ikutkan pendapatan isirumah, sebenarnya aku ni diketegorikan sebagai orang orang yang tak perlu kena cukai..Almaklumlah, isteri tak bekerja, anak 6 orang semua dibawah 18 tahun dan semua masih bersekolah pulak tu...

Yang lepas, aku buat tuntutan pun tak berbayar lagi, ini dah potong yang lain pulak....Memang gila kerajaan yang dipimpin oleh Hj Najib sekarang ni...

Sesiapa yang bekerja keraajaan tu...mintak maaf la banyak2... kamu pun semua makan gaji, gaji kamu dibayar oleh pembayar pembayar cukai..jangan nak berlagak untuk menegakkan benang yang basah... Aku mintak maaf, hati aku memang tengah panas sekarang ni...

Umpama membela lembu dalam kondo... tak payah la menyensing lengan, menyelak kain...menghunus keris telanjang...Amanah yang telah diberi tu, tolong la dijaga dengan baik...dasar kerajaan rasuah...

Harapkan pagar, pagar makan padi...

6 comments:

c'axoera said...

mmg tak pernah habis issue dgn lhdn ni !!!


http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/www-11-wild-captured.html

kay masingan said...

marah benar ya Zack...mmmm, saya suka ayat sblm harapkan padi, pagar makan padi...

CintaZulaikha said...

tak sudah2 plak rasanya..sumernya hanya sb duet ja..huuh

afzalsukasuki said...

mak oi bro marah betul ni.apa yg boleh aku cakap istighfar bebanyak bro.harap LHDN prihatin dengan masalah ni dan diselesaikan segera ye

L said...

urmm.. macam2... macam mana la bila L berkeluarga nt,,

jom baca kejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/aku-sayang-parent-aku-korang.html

puteri kasih said...

Baru dua hari lepas pak sedare puteri membebel berkaitan isu yang sama juga

There was an error in this gadget

Sekalung Penghargaan