Sunday, November 27, 2011

Jauh Perjalanan Luas Pemandangan

Salam jauh dari anak bini
Hari ini seawal 6 pagi aku dah keluar rumah untuk menunaikan tanggungjawab pada diri sendiri. Tanggungjawab pada anak istri juga serta anak diluar sana..

Jauh perjalanan ku beribu beratus batu, hampir jam 12 tgh malam baru tiba tempat yang dituju. Penat dan kekosongan perut membuatkan aku rasa letih yang teramat sangat. Walaupun begitu, hingga skrg jam 1.30am aku masih belum melelapkan mata.

Orang kata, jauh perjalanan luas pemandangan. Tapi aku tak begitu...Perjalanan bagai dilambung ombak, sekejap sayup dari pandangan, sekejap gelap tidak kelihatan.

Banyak masa, aku hanyut dibuai mimpi. Seketika sedar aku masih disitu tak berganjak dari tempat asal ku.

Memang penat perjalanan hari ni. Hampir 12 jam duduk, berasap juga rasanya. Pendek kata kalau dipecahkan telur mahu masak juga.

Dari JB ke Kuala Terengganu memang meletihkan, nasib baik ada driver upahan.  Tu yang selalu gelap tak kelihatan (tido le tu). So, tak la dapat dimanfaatkan peribahasa ini "Jauh perjalanan, luas pemandangan".

3 comments:

kay masingan said...

haha..jauh perjalanan, lama tidurnya...

tirahzairi said...

penat t0o...

anamizu said...

huiiii dr JB-K.tganu??? jauh tu beb!




luv,
cik ana

Sekalung Penghargaan