Saturday, October 1, 2011

Sirap Bandung Cincau

Salam ceria pagi,
Pagi2 hari telah minum sirap bandung cincau. Apa rasanya...sedap sehingga kering air di dalam gelas...

Pagi-pagi dah sampai Sek Men Desa Skudai. Ada aktiviti hari ni. hahha, bukan Zj yang terlibat, tetapi anak yang no 2. Hari ni dia ambil bahagian dengan membuka gerai jualan...Nur Faradiyana berkongsi dengan 4 temannya...

Menu jualan gerainya adalah Air Sirap Bandung Cincau, tu yang pagi-pagi lagi dah kena bancuhkan untuknya...bancuh siap2 dari rumah, bawa sekolah untuk jualan...hahahha tu yang pagi2 dah dapat minum sirap bandung....Kawan2 nya pula menjual kentang goreng...dapat juga merasa tadi..

Zj suka, jika anak2 minat untuk berniaga, semoga jiwa niaga akan tertanam hingga dewasa dengan harapan perniagaan akan menjadi kerjayanya.

Nur Faradiyana - 14th, anak Zj yang no dua. Semasa di tingkatan satu bersekolah di Muar - Sek Men Dato` Sri Amar Diraja. Tingkatan dua di tempat lain pula...kesian dia...dua tahun sekolah menengah di dua tempat yang berlainan. Walaupun begitu, ada baiknya sebab Nur Faradiyana ada ramai kawan di daerah yang berlainan.

Sesekali balik Muar, pasti Zj akan hantar dia ke asrama lamanya untuk bertemu teman2 lamanya...seronok bila mereka dapat berjumpa....Kami suami isteri tumpang seronok juga bila anak2 rasa seronok...

Ahakkss...2,3 entri banyak cerita tentang anak2 aje...

Sirap Bandung Cincau satu.....siapppppp

No comments:

There was an error in this gadget

Sekalung Penghargaan