Sunday, October 2, 2011

Seharian Di Rumah

Salam dari dalam rumah
dari Subuh tadi hanya duduk di dalam rumah, kemana pun tak pergi cuma pergi ke kedai beli santan kelapa. Santan kelapa untuk masak ikan. Ikan cencaru bakar masak sambal goreng. Fuhh sedap, lama dah isteri tak memasak lauk ni..

Ermm, hari ni org tua dari kampung nak singgah di rumah. Tu yang masak lauk kegemaran ayah mentua Zj.
Tengah hari tadi mereka sampai dirumah. Mereka sampai seramai 6 orang. 4 dewasa 2 kanak2 (anak saudara zj - namanya Muhammad Nur Fikri dan Muhammad Nur Faris - comel dan manja.

Ayah, mak mertua, pak usu dan adik ipar Zj serta 2 anaknya. sampai lebih kurang jam 1.40pm. Mereka semua baru sahaja balik dari melawat pak saudara Zj yang terlantar di hospital (HSAJB). So sebelum balik ke kampung, mereka singgah di rumah untuk berehat sekejap.

Sampai-sampai aje mereka semua solat zohor dulu. Sementara itu org rumah Zj hidangkan makanan, sebab semalam dah beritahu, kalau datang ke JB jangan lupa singgah. Alhamdulillah, walaupun lauk tak seistimewa restoran, mereka semua sudi untuk menjamu selera sambil melayan anak cucunya di sini.

Lauk yang dimasak oleh isteri - Cencaru bakar masak sambal goreng, ayam masak merah, ikan kembung goreng dan  sayur capcai...minuman pula air cincau di buat oleh Nur Faradalila anak no 3 - yang nilah Zj panggil Ebi (12th) baru sahaja selesai menduduki UPSR - doakan semuga berjaya yer.

Selesai aje makan, mereka semua berehat sekejap dan sambil-sambil meminum air panas yang telah disediakan. Kami semua borak2 termasuklah bertanya kabar pak sedara zj yang mereka lawati tadi. Alhamdulillah, dah beransur pulih keadaanya. Oh yer, 2 minggu lepas Zj ada juga melawatnya.

Mereka semua tak lama disini sebab adik ipar Zj meninggalkan isterinya di rumah dalam keadaan berpantang - lebih kurang 3 minggu, anak yang ke 4 yang diberi nama Muhammad Nur Faiz

Pukul 3.50pm, mereka semua pulang ke kampung, alhamdulillah jam 6pm mereka semua selamat ke distinasi.

Terima kasih mak ayah kerana dalam kesuntukan waktu, sempat juga menjengah kami sekeluarga disini.

Salam bahagia.

No comments:

Sekalung Penghargaan