Monday, October 3, 2011

Lanjutan Pendaftaran Tabika

Salam petang Isnin
Semalam zj ada beritahu nak daftarkan anak zj yang no 6. So pagi tadi dah tertunai.

Sampai aje di perkarangan sekolah tabika, secara kebetulan cikgunya sedang berdiri didepan pintu, terus saja zj lemparkan senyuman. Cikgu Zalina tenung aje (mungkin mengingatkan siapa yang memberikan senyuman agaknya), almaklum dah 3 tahun tak berjumpa dengan Cikgu Zalina selepas anak yang ke 5 - Muhammad Haziq Farhan meninggalkan sekolah itu.

Hampir sahaja kedepan pintu sekolahnya, "En Zack! wah, lama nya tak nampak...mana menghilang?"..Jerit Cikgu Zalina..."hehheh, ada cikgu, sekarang ni agak sibuk sikit" zj cuba memberi alasan...

"hahaha..masuk, masuk...ni yang no 6 kan? Ada lagi lepas ni? tanya Cikgu.
"Last cikgu" rasa malu pulak bila ditanya bergitu..

"Adik mari, duduk kat sebelah cikgu. Awak tahu tak, semua abang dan kakak awak sekolah kat sini dulu. Nama dia semua cikgu ingat tau" kata cikgu Zalina pada anak zj - Muhammad Azfar Faris.

"En Zack, Farhan sekarang macam mana? Firdaus, Diyana, Dalila, Dahlia....lama tak jumpa dia orang tu..rindu rasanya..." Coleteh Cikgu Zalina. Saya hanya tersenyum aje..

Semua anak-anak Zj memang rapat dengan Cikgu Zalina...kami semua terputus hubungan apabila kami berpindah dari kediaman sekarang, itu pun disebabkan isteri zj kehilangan no tel Cikgu Zalina....HP kena virus, format balik semua hilang.

Emmm, bermakna untuk tahun 2012, semua 6 orang anak zj akan bersekolah...alamatnya, emaknya keseoranganlah duduk dirumah... ada makna tu....hehehehe

No comments:

There was an error in this gadget

Sekalung Penghargaan