Thursday, June 7, 2012

Wednesday, June 6, 2012

Fatwa Merokok Haram perlu Diwartakan


Perbualan anak kecil ku yang berusia 5 tahun dengan emaknya...

Azfar - "Mak, hisap rokok tu haram ya?"
Mak dia - "Ya , haram. Jadi adik tak boleh merokok tau."

Azfar - "Anjing ? Haram?
Mak dia - "haram jugak"

Aku - terdiam tak terkata...sambil mengerling pada isteriku...aku memang betul betul terkedu dengan ayatnya...slow aje aku menghembuskan asap rokok dan dengan rasa bersalah, laju aje aku memadamkan rokok yang baru aku nyalakan....



Merokok Dari Pandangan Islam

Monday, June 4, 2012

Pertama Di Dunia, Lebuh Raya Rakyat - Mari Menyumbang




"Konsep wakaf bagi pembinaan lebuhraya ini turut dicadangkan. Sumbangan boleh disalurkan ke akaun Bank Islam: 03036 01 0003031 atas nama Baldah Toyyibah (Prasarana) Kelantan Sdn Bhd atau dulu dikenali sebagai Rowstead Systems Sdn Bhd."

Pujian yang setinggi tinggi, kekal bersama kekalnya Allah  dan seindah-indahnya  kepada Allah - Maha Pencipta dan Maha Berkuasa atas semua urusan - saya lafazkan,

Selawat tanda kasih yang seindah dan selengkapnya dikirim kepada Junjungan Mulia yang menjadi sumber inspirasi orang-orang yang beriman

Pada pagi ini,  Rejab 1433 Hijrah kita berhimpun di sini, untuk menjelmakan impian menjadi kenyataan, harapan lama rakyat kelantan , mempunyai sebuah jalan perhubungan utama yang selesa dan sesuai.

Tidak syak lagi, perhubungan jalan raya yang baik adalah antara katalis utama perubahan landskap ekonomi, pembangunan dan sosial.

Dari sudut sejarah, dari segi infra- baik daratan, lautan dan udara, Kelantan terpencil secara semula jadi. baik semasa penjajah bertapak mahu pun selepas kita telah merdeka.

Surat Perpisahan Dan Perangsang dari Datuk Seri Syed Zainal Abidin

"Berikut kata-kata perpisahan dan perangsang dari Datuk Seri Syed Zainal Abidin sebelum beliau meninggalkan pengurusan tertinggi Proton, di petik dari laman web paultan.org . Semoga ianya menjadi inspirasi kepada kita semua.
Assalamualaikum, Salam Sejahtera dan Salam 1 Malaysia pada seluruh warga PROTON yang saya kasihi.

Semoga warkah saya ini bertemu saudara saudari dalam keadaan sihat sejahtera, ceria dan bersemangat tinggi dalam menjalankan tugas-tugas harian.

Seperti yang semua sedia maklum, saya telah pun melepaskan jawatan saya sebagai Pengarah Urusan Kumpulan PROTON berkuatkuasa 4hb Julai, 2012. Dengan mengambil kira cuti yang saya perlu habiskan, hari ini yakni Khamis 31hb Mei, 2012 adalah merupakan hari terakhir saya berada di PROTON secara fizikal.

Saturday, June 2, 2012

Salam Sejahtera

Assalam...
Lama dah tak berbicara diruangan ini. Dua bulan lebih sunyi sepi dari memperkatakan sesuatu dialam maya, hanya berada didunia nyata.
Rasa rindu memang ada, tetapi tak berdaya untuk bersaing dengan masa.
Tak tahu hendak bermula dari mana dan tak tahu juga hendah menokhtakannya dimana.

Salam untuk semua, moga dilain masa aku akan kembali seperti sedia kala. Aku pasrah...

There was an error in this gadget

Sekalung Penghargaan