Thursday, June 30, 2011

Sakit vs Sihat


Arghhh..malas betul la. Nak buat apa ngan senaman. Kan aku ni dah banyak berjalan kat tempat keja? Tak cukup lagi ke? Ha… penah dengar ayat cam ni? Atau pun anda sendiri penah meluahkan ayat ni?…Kekadang tu terfikir gak, ZackJ penah la terlepas cakap..tapi bila difikirkan balik..itu semua adalah ayat2 yang negetif.

Wednesday, June 29, 2011

Lemak Di Salai


“Kau ni memang dah banyak lemak! Siap la nanti aku kerjakan bila sampai rumah nanti.” Herdik Pak Ya kepada anak sulungnya yang dari tadi tercungap-cungap menahan kepenatan. Yahya, bukannya kalah, tetapi kerana kesilapan sedikit aje. Itu pun bukannya dapat tempat yang corot.Masa pertandingan lompat tinggi aje yang fail sebab lompatan tak lepas pada halangan yang tertinggi.

425300 Lecithin E (180 tab)


Kali ini saya ingin menceritakan mengenai lecithin mungkin tidak ramai lagi mengetahui bahawa lecithin adalah bahan yang dapat digunakan untuk kurus badan. Lecithin selalunya diperolehi daripada extract soya.

Lecithin adalah gabungan choline, inosite dan  asid lemak. Lecithin ini sebenarnya adalah sumber mentah setiap sel dalam badan. Tahu tak orang kencing manis dan darah tinggi akan mengambil lecithin untuk menjaga kandungan darah mereka.

Tuesday, June 28, 2011

Perut Oh Perut


Aduhhh...cam ner ni? Butang dah tak boleh nak kancing lagi..Dulu pakai seluar ni muat aje..tapi skrg ni kenapa dah tak boleh? Baru aje bulan lepas aku beli seluar ni...
Dulu biasa nyanyi lagu katak oh katak...sekarang ni mendodoi lak perut oh perut...
Perut oh perut, kenapa ko buncit...macam mana aku tak buncit, engkau tak jaga makan. mulut oh mulut, kenapa ko tak jaga makan...macam mana aku nak jaga, makanan tu sedap sangat...

Monday, June 27, 2011

Jadual Waktu Anggota Badan

Setiap perkara di alam ini ada turutan atau jadual yang disusun supaya semuanya dapat berjalan dengan lancar dan teratur. Misalnya umat Islam ada jadual waktu solat, murid sekolah ada jadual pembelajaran, perjalanan keretapi ada jadual tiba dan bertolak.
Anggota badan manusia juga tidak ketinggalan mempunyai jadual yang tersendiri. Berikut adalah jadual am anggota badan yang tertentu;

011400 NUTRILITE Nutri Bifidus (30 paket/pek )


Pelihara Kesihatan Sistem Penghadaman Anda Dengan Probiotik Dua Salutan
Bakteria yang baik penting untuk mengekalkan sistem pencernaan yang sihat. Penuaan, tahap stres yang tinggi, melancong dan tabiat gaya hidup yang lain akan mengurangkan bilangan bakteria baik dan meningkatkan bakteria tidak baik dalam sistem pencernaan kita. Ini boleh membawa kepada masalah pencernaan, mengurangkan tindak balas imun dan terhadap makanan tertentu.
Kukuhkan keseimbangan semula jadi bakteria baik dalam sistem pencernaan anda secara mudah dan semula jadi dengan NUTRILITE Nutri Bifidus.

592400 Iron Folic



Selamat Datang ke Zaman Besi
Darah adalah penting untuk kehidupan. Zat besi adalah komponen
hemoglobin, yang mengangkut oksigen daripada paru-paru ke
dalam tisu dan karbon dioksida dalam tisu kembali ke paru-paru.
Setiap orang memerlukan zat besi kerana ia adalah faktor penting
dalam pembentukan sel darah merah dan asid folik adalah perlu
untuk pertumbuhan biasa dan mengekalkan sel-sel.
Suplemen NUTRILITE Iron Folic menawarkan zat besi dan asid folik
yang anda perlukan atau yang mungkin hilang daripada diet anda.

430201 Chewable Calcium Magnesium

Membina Tulang Yang Kuat
Tahukah anda bahawa struktur tulang rangka menentukan saiz dan postur 
kanak-kanak, juga orang dewasa? Kalsium adalah penting kepada pembentukan
tulang yang kuat dan sihat. Untuk menyokong pertumbuhan tulang rangka yang pesat, kanak-kanak memerlukan 2 hingga 4 kali kalsium yang lebih banyak setiap kilogram berat badan daripada orang dewasa. NUTRILITE Chewable Calcium Magnesium adalah suplementasi mineral semula jadi yang dibuat khusus untuk kanak-kanak bagi membina jisim tulang yang kuat ketika muda. Ia adalah cara yang menyenangkan dan mudah untuk mendapatkan Kalsium dan Magnesium yang kanak-kanak perlukan setiap hari.

427100 / 427200 Daily


  • Satu biji tablet sehari membekalkan 11 vitamin penting (A, B1, B2, niasin, B6, asid folik, vitamin B12, C, D, E dan asid pantotenik).
  • Serta, 7 mineral penting (kalsium, fosforus, iodin, zat besi, magnesium, kuprum, zink) dan pekatan alfalfa, selada air, pasli, bayam, karot dan ceri aserola NUTRILITE yang eksklusif.
  • Salutan NUTRILOCK mengekalkan kesegaran dan menjadikan ia lebih mudah ditelan.
  • 427100 / 60 Biji - RM50.00
  • 427200 / 180 Biji - RM134.00

Khasiat Madu





Khazanah Dari Sarang Lebah


Lebah telah berevolusi lebih daripada 90 juta tahun bersama dengan
tumbuhan berbunga, memainkan peranan penting sebagai pendebunga.

840200 Bee Pollen




  • 60 kapsul 500 mg butiran debunga lebah tulen.
  • Makanan tenaga semula jadi untuk meningkatkan daya hidup dan untuk memperbaiki rasa kesejahteraan.
  • Kira-kira 25% Debunga Lebah adalah protein lengkap, mengandungi sekurang-kurangnya 18 asid amino dan sumber vitamin yang mudah (terutama B12 dan E), mineral, asid lemak berfaedah, karbohidrat, enzim, ko-enzim, hormon dan pelbagai unsur pemakanan lain.

840000 Madu Maduka bee Treasures


    Mengapa Madu Manuka
    Madu manuka adalah madu yang paling banyak dikaji di dunia. Ini disebabkan kajian yang meluas dilakukan oleh Dr. Peter Molan dari Universiti of Walkato, New Zealand.
  • Madu manuka telah terkenal sebagai standard untuk perbandingan semua madu. Ia telah diterima di peringkat antarabangsa sebagai titik rujukan untuk madu.Ia mempunyai aktiviti antibakteria yang lebih tinggi dibandingkan dengan madu-madu biasa. Madu yang dibuat daripada nektar bunga Manuka mempunyai ciri-ciri khusus.

217952 UMF18+ Manuka Honey


                                                        Nektar Penyembuh dari Alam


Madu manuka yang sememangnya dicari-cari kerana kualiti penyembuhannya, mengandungi khasiat yang wujud secara semula jadi yang tidak ditemui dalam jenis madu yang lain. Ciri antibakteria yang berkuasa dan lebih stabil ini, dikenali sebagai Faktor Manuka Unik, ditemui buat kali pertama oleh Dr Peter Molan (MBE) dari Unit Penyelidikan Madu Universiti Waikato dan hanya wujud dalam sesetengah jenis madu Manuka.

840100 Royal Jelly


  • 60 kapsul 500 mg jeli raja tulen yang dikeringbekukan. Kapsul sayuran yang diguna adalah sesuai untuk vegetarian dan mereka yang mempunyai batasan agama.
  • Jeli raja kaya dengan 10-HDA (asid lemak berfaedah) dan nutrien seperti vitamin, mineral, asid amino dan enzim berfaedah.
  • Jeli Raja Bee Treasures diambil daripada daerah pedalaman yang belum diusahakan. Ini ialah untuk mengelakkan pencemaran racun serangga yang disebabkan oleh pertanian. Ia mengandungi peratusan 10-HDA yang tinggi, dalam lingkungan 5.7 hingga 6.1%.

Sunday, June 26, 2011

Makanan Seimbang


Apabila anda sakit, anda akan berjumpa doktor. Sudah tentu doktor akan memberi anda ubat. Anda makan ubat tersebut dengan harapan anda akan sihat semula.  Beginilah bagaimana perjalanan perkhidmatan kesihatan sekarang, satu kitaran diagnosa dan preskrepsi.

Anda telah mendengarnya sebelum ini tetapi ZackJ akan mengulanginya. Pencegahan lebih baik dari pengubatan. Namun anda mungkin tidak memberi perhatian kepadanya.

Saturday, June 25, 2011

Keperluan CPR

Assalamualiakum dan selamat sejahtera.
Kali ini ZackJ nak kongsi tentang perhimpunan dan keperluan CPR (bantuan pernafasan).
Sejak akhir2 ini, banyak pihak mengatakan akan mengadakan perhimpunan. Perhimpunan Bersin 2.0, perhimpunan pemuda UMNO, perhimpunan Perkasa dan berbagai2 lagi perhimpunan. Yang tak habis2 sehingga sekarang dan setiap bulan akan mengajurkannya adalah "Sure Kecoh" kendalian TV3.

Thursday, June 23, 2011

970700 Bedak Talkum Sekeluarga ALLANO 250g



  • Produk tempatan kami yang pertama dikeluarkan mengikut standard sama seperti produk-produk Amway yang lain.
  • Bercirikan bau ros, melur dan lilac yang menawan lagi menyegar.
Menyegarkan pagi anda di samping mengekalkan kekeringan anda sepanjang hari. Rasakan kelembutan bak sutera semasa ia disapu ke kulit anda dan gunakannya setiap kali selepas mandi supaya anda sentiasa rasa segar dan bersih. 


Harga RM16.00

217000 Sabun Antibakteria 3 Dalam 1 BODY SERIES (150g)



  • Formula perapian membersih kulit anda dengan bahan-bahan lembut yang diperoleh daripada jagung dan kelapa tanpa menyebabkan kekeringan.
  • TRIKLOKARBAN, untuk membantu bertindak terhadap kuman.
  • MINYAK BADAM iaitu pelembap kulit semula jadi untuk membantu menjadikan kulit anda lembut dan kenyal.
  • HARUMAN PENYAHBAU yang membantu meminimumkan bau peluh.
  • DASAR PENJIMAT SABUN yang unik di mana anda boleh lekatkan baki sabun. Tiada pembaziran!
  • Rumusan ini mengandungi bahan yang diperolehi daripada lembu yang selamat diguna.
Harga : RM81.00

216200 Gel Badan Menyegar BODY SERIES (400ml)




  • Gel mandian berkualiti yang menjadikan anda berasa segar, bersih dan lembap.
  • Formula perapian membersih kulit anda dengan bahan-bahan lembut yang diperoleh daripada jagung dan kelapa tanpa menyebabkan kekeringan.
  • Mengandungi Polyquarternium 7, Cocamidoprophyl Betaine and Protein Oat yang merupakan perapi kulit untuk membantu menjadikan kulit anda lembut dan lembap. Amat penting jika anda menggunakan air panas untuk mandi kerana penggunaan air yang terlampau panas boleh menjadikan kulit anda kering. Tidak seperti alternatif yang berharga lebih rendah, Gel Badan Menyegar meninggalkan satu lapisan pelembap untuk menjadikan kulit anda lembut dan rapi. Rasa yang agak licin selepas membilas adalah biasa. Ini disebabkan oleh lapisan pelembap yang terus merapikan kulit anda.
  • Haruman penyahbau untuk meminimumkan bau peluh.
  • pH yang seimbang untuk kulit sensitif.
Harga : RM38.00

Menghilangkan Bau Badan

Bayangkan
yang anda menghadiri
satu konferens yang
penuh dengan orang.
Tiba-tiba, penyaman udara
tidak berfungsi dan tingkap tidak
boleh dibuka. Waktu berjalan,
suhu kian meningkat… dan
sudah tentu anda dapat
mengagak apa yang
berlaku selepas
itu.

Wednesday, June 22, 2011

Tulang


Selamat ceria selalu.
Bila kita ceria , yang tua terasa muda, yang sakit terasa lega, yang anak-anak inilah dunianya. Tika ini, ZackJ bukanya nak cerita lebih tentang ceria….tapi kalau kita tak ceria cam mana pula jadinya ya…tentu dunia ni tak seindah rupa…

805800 Multi Carotena



  • Campuran beta karotena (4.5 mg), alfa karotena (1.07 mg), lutein (1.12 mg) dan zeaxantin (45 mcg) yang lebih menyerupai campuran karotenoid dalam buah-buahan dan sayur-sayuran yang bertindak sebagai antioksidan, membantu menentang kerosakan akibat radikal bebas.
  • Kompleks karotena daripada tiga pekatan sumber semula jadi: alga dunaliella salina, minyak kelapa sawit dan bunga marigold.
  • Beta karotena dan alfa karotena yang semula jadi adalah pelopor kepada vitamin A yang boleh ditukar menjadi vitamin A dalam tubuh apabila diperlukan.

Jaga Penglihatan

Mata adalah deria yang amat-amat penting untuk manusia. Satu nikmat yang telah dianugerahkan oleh yang Maha Esa. Bukan semua orang mempunyai nikmat yang sebegini. Untuk yang telah dapat menikmati penglihatan, jaga lah ia sebaiknya. 

Tuesday, June 21, 2011

Luka Kecil

Apakah luka?
Luka berlaku apabila permukaan badan atau kulit pecah atau tercalar selepas kecederaan.
Apakah yang perlu dilakukan?
Bertenang. Biasanya pendarahan luka kecil berhenti dengan sendiri, cuma ia perlu dijaga dengan teliti bagi mengelakkan jangkitan atau komplikasi lain.
Rehatkan pesakit. Ini akan mengurangkan denyutan jantung dan seterusnya mengurangkan pengaliran darah dan boleh mengelakkan kejutan.

Sedapnya...Demi Kesihatan Kita

Selamat sejahtera,
pantang pergi ke pasar raya...nampak aje benda ni , mesti nak & mesti beli..huhu,
penat dah beri tahu, jangan nak..makanan ni tak berapa baik untuk kesihatan...
ada yang teresak2 menangis, sebab tak dapat.
"eh..apa yang ko cakap ni ZackJ?"

Bau Badan

"Eh..bau apa ni..ehh  patut la...dah tau ketiak tu busuk janganlah angkat tinggi..ehh tak tahan la aku.."
Runggutan aku apa bila terbau yang tak menyenangkan...Anda merungggut tak? Kawan semua mesti tak kan, sebab nya awk smua orang baik2...

Tak Cukup Tidur

Tidak cukup tidur boleh meningkatkan risiko anda untuk angin ahmar (strok) dan serangan jantung.

Itulah penemuan para penyelidik Britain yang menganalisa data yang diperoleh dari lebih daripada 470,000 orang dari lapan buah negara, termasuk Amerika Syarikat.

"Jika anda tidur kurang daripada enam jam semalaman dan mengalami tidur yang terganggu, anda 48 peratus lebih berkemungkinan untuk mendapat atau mati kerana sakit jantung dan 15 peratus lebih kemungkinan untuk mendapat atau mati kerana strok," kata Dr. Francesco Cappuccio, dari Warwick Medical School di England, seorang pengarang bersama penyelidikan tersebut, dalam hebahan berita di University of Warwick.

Sunday, June 19, 2011

Kesakitan atau Kesihatan

Arghhh..malas betul la. Nak buat apa ngan senaman. Kan aku ni dah banyak berjalan kat tempat keja? Tak cukup lagi ke? Ha... penah dengar ayat cam ni? Atau pun anda sendiri penah meluahkan ayat ni?...Kekadang tu terfikir gak, ZackJ penah la terlepas cakap..tapi bila difikirkan balik..itu semua adalah ayat2 yang negetif.

Kurus? Adakah Anda Sihat

Tidak semestinya kurus itu sihat. Lemak yang mengelilingi organ penting seperti jantung, hati dan pankreas - yang tidak boleh dilihat dengan mata kasar - sama bahayanya dengan lemak yang menjadi sebahagian bentuk badan orang gemuk.

Apakah Diet Anda

Diet dan gaya hidup yang sihat adalah senjata terbaik anda untuk melawan penyakit kardiovaskular. Bagaimanapun, terdapat banyak maklumat yang bercampur aduk dengan mitos berkaitan dengan pemakanan yang sihat. Adalah tidak mengejutkan andai banyak di antara kita yang terkeliru tentang jenis-jenis lemak.

Faktor Yang Meningkatkan Osteoporosis


Berikut adalah faktor yang meningkatkan risiko bagi mendapat osteoporosis:ATLET profesional yang menggunakan tenaga di tahap optimum, seperti pelari maraton.
  • KURANG bersenam dan diet kalsium rendah, badan akan mengekalkan kepadatan tulang mengikut aktiviti fizikal individu. Bagi mereka yang kurang bersenam, badan tidak akan mengekalkan kepadatan tulang yang tinggi walaupun dengan nutrien yang cukup. Beberapa kajian menunjukkan senaman ringan seperti aerobik, angkat berat ringan dan sukan ketahanan dapat mengekalkan atau meningkatkan kepadatan mineral tulang (BMD) wanita yang telah menopaus.

Minuman Berkarbonat Jejaskan Kesihatan

Minuman berkarbonat memang popular dalam kalangan masyarakat. Tidak kira musim, minuman menjadi hidangan terutamanya apabila berkunjung ke premis makanan segera. Datang dengan pelbagai jenama minuman berkarbonat menjadi hidangan apatah lagi pada musim perayaan.

Kolestrol

Kolesterol ialah sejenis bahan yang seakan lemak, lembut dan berlilin yang berada dalam salur darah dan dalam semua sel-sel badan anda. Kolesterol adalah sebahagian penting bagi tubuh yang sihat kerana ianya digunakan untuk menghasilkan membran sel dan sesetengah hormone, dan berfungsi dalam fungsi-fungsi tubuh yang lain.

217559 Aloe Care (75ml)

Penjagaan Lembut dengan Aloe Care!
Dari merawat luka-luka kecil dan akne hingga melembapkan kulit yang kering akibat dimamah cuaca, kegunaan aloe vera adalah pelbagai. Dianggap sebagai tumbuhan terapiutik sejak zamanberzaman, faedah-faedah aloe vera yang banyak kini dimanfaatkan dalam bentuk gel yang menyenangkan dalam Aloe Care.
  • Diperolehi daripada 100% Daun Barbadensis Aloe Vera yang asli, satu daripada daun yang terbaik boleh didapati
  • Ditambah dengan gliseril yang memberikan gel yang lebih pekat, kandungan tahap pelembapan, emolien yang lebih tinggi dan menstabilkan jus aloe vera dalam struktur gel
  • Antikeradangan, antibakteria dan melegakan kesakitan – berkesan untuk kulit melecur, luka-luka kecil dan juga jerawat.
  • Mempercepatkan pertumbuhan dan pertumbuhan semula sel untuk penyembuhan kulit
  • Diserap dengan cepat ke dalam kulit untuk meningkatkan lembapan; menjadikan kulit lembut, licin dan terasa nyaman
  • Keterlarutan air yang hebat; tidak berminyak
Aloe Care dibekalkan dan disokong oleh Terry Laboratories (USA), pengilang aloe vera yang bereputasi baik dan perintis dalam bidang ini semenjak 1973.

Harga : RM44.00

000103 Pencuci Pelbagai Guna L.O.C. (1 Liter)

Pencuci Pelbagai Guna LOC mempunyai tindakan pencucian yang serba guna yang menjadikan permukaan anda bersih berkilat.


  • Menghilangkan kesemua tanah dan kotoran yang terkumpul, dan menjadikannya berkilat tanpa ada jaluran







  • Rumusan yang tidak perlu dibilas yang menjadikan permukaan bersih dan segar tanpa meninggalkan sisa yang memudarkan seri







  • Berkesan pada semua permukaan yang boleh dicuci di seluruh rumah - permukaan lantai, dapur, dan permukaan barangan di rumah
  • 009400 Metal Cleaner

    • pencucian dua tindakan menggunakan rumusan tindakan bahan kimia dan pelelas.
    • Menghilangkan tanda haba, menghapus kesan cemar, karat dan kakisan daripada permukaan logam tidak berlakuer secara selamat dan berkesan.
    • Rumusan bukan kaustik tidak meninggalkan sisa toksik dan lembut terhadap tangan.
    • Pencuci berupa pes ini mudah diguna dan tidak akan tumpah.
    Maklumat Lainya

    Harga : RM21.00

    Bedak Asas ARTISTRY Pure White (11g)

    683300 Ubat Gigi Berfluorida Multitindakan GLISTER 200g

    Tunjukkan gigi anda yang putih bak mutiara dengan rumusan Ubat Gigi Berfluorida Multitindakan glister yang dipertingkatkan. Produk ini mengandungi sylodentTM, agen pengilat yang selamat untuk enamel yang membersih gigi anda dan membantu menghapuskan tanda kotoran, termasuk kopi, teh dan tembakau. Dengan kerap memberus, ia membantu menghapuskan plak dan memutihkan gigi tanpa meluntur. Menjadikan gigi anda berasa bersih dan licin seluruhnya.

    Mampu meningkatkan kesihatan keseluruhan gigi untuk seisi keluarga anda, gunakan Sistem Penjagaan Gigi glister yang lengkap.

    Harga RM23.00

    217801 Deodoran Bau Segar Antipeluh Berbuli BODY SERIES (100ml)

    Berbuli dengan kelainan! Lihat mengapa ia menjadi satu daripada produk paling laris!
    • Menawarkan perlindungan daripada bau dan kebasahan sehingga 48 jam.
    • Kombinasi deodoran dan antipeluh.
    • Bebas alkohol.
    • Menggunakan KOMPLEKS LICHEN PLUS (disebut sebagai "Lai Khen") untuk menentang bakteria di bahagian ketiak.
    • Rumusan tanpa pemutih tidak akan mengotorkan pakaian walaupun semasa ketiak masih basah dengan produk.
    • Jika seorang guna, boleh bertahan selama 3 bulan untuk 1 botol

    686300 Losyen Tangan & Badan ALLANO (250g)


    Antaranya kegunaannya:


    1. Kalau ada yg sedang kena chicken pox, sapukan Allano lotion nie utk kurangkan gatal
    dan kurangkan risiko parut-parut campak.


    2. Sebagai insect repellent. Sapu kat kaki dan tangan sebelum tido supaya nyamuk tak gigit.


    3. Untuk menghilangkan gatal-gatal gigitan nyamuk atau serangga.

    507500 Serum Hi Glos SATINIQUE (75ml)

    Dirumus khas untuk menambah kilauan kepada semua jenis rambut. Juga menjadi perapi 'kekal pada rambut' yang anda boleh biarkan pada rambut sepanjang hari kerana ia mengandungi teknologi SERAMIDA yang menembusi rambut dan membantunya menyimpan lembapan.
    • Ini ialah pelembap yang dibiarkan kekal pada rambut. Sapu, dan biarkannya sepanjang hari supaya ia melembapkan rambut anda secara berterusan.
    • Menambah sinar dan kilau semula jadi yang sihat pada semua jenis rambut.

    100282 Serum Pembaikan Intensif TIME DEFIANCE

    Diselidiki dan dihasilkan dengan teliti mengguna teknologi terkini dalam sains penjagaan kulit, Serum Pembaikan Intensif ARTISTRY TIME DEFIANCE memperbaiki penampilan penuaan secara berkesan sesingkat 24 jam selepas pemakaian dan menunjukkan pembaikan yang jelas selepas diguna 14 malam sahaja. Prestasi yang luar biasa ini adalah tidak mustahil dengan teknologi baru yang maju iaitu Deep Night Action Complex dan Ultrasomes.

    Saturday, June 18, 2011

    511100 Bio-C Plus (200 tab)

    NUTRILITETM

    Dapatkan vitamin C anda!
    Bio C Plus
    Jika anda seorang yang tidak makan sayur-sayuran dan buah-buahan dengan
    secukupnya, kerap minum minuman beralkohol atau tinggal di persekitaran
    yang tercemar, anda mempunyai keperluan lebih besar terhadap vitamin C.
    NUTRILITE Bio C Plus yang dirumus dengan Pekatan Nutrilite yang eksklusif
    adalah cara ringkas dan mudah untuk menambah vitamin C yang mungkin
    hilang daripada diet anda.

    HARGA : RM104.00

    425100 Calcium Magenesium


    NUTRILITETM Calcium Magnesium
    Membesar dan Membentuk Tulang yang Sihat
    Kira-kira 99% kalsium tersimpan dalam tulang dan gigi,
    menjadikannya kuat dan keras, 1% selebihnya terlibat dalam
    mekanisme pembekuan darah, penghantaran saraf dan
    pengecutan otot. Kerap bersenam dan diet yang sihat dengan
    kalsium yang mencukupi membantu remaja dan orang dewasa
    mengekalkan kesihatan tulang yang baik. Magnesium, adalah
    mineral perlu yang bertindak secara sinergistik dengan kalsium
    untuk melakukan banyak fungsi tubuh yang penting.

    426800 Natural B Complex


    Diambil secara semula jadi daripada yis dikultur, dinyahaktif.
    Satu tablet memberi 7 vitamin B - B1, B2, B3, B5, B6, asid folik, dan B12; serta inositol dan PABA (asid para-amino-benzoik), yang diperlukan oleh lelaki dan wanita dewasa.
    Vitamin B Kompleks yang larut air membantu melepaskan tenaga daripada lemak, karbohidrat dan protein, untuk memenuhi keperluan tenaga yang ditambah yang akibat kehidupan yang tertekan.
    Membantu memperbaiki kulit, kuku dan rambut.
    Penting untuk perkembangan sel darah merah.
    Alkohol, merokok, kafeina, berdiet dan penggunaan pil kawalan kelahiran boleh menghapuskan vitamin B daripada tubuh.
    K.K.L.I.U: 1202/2009/I

    102884 Double X Multivatimen/Multimineral/Concentrate


    Ciri-ciri:

    • Multivitamin DOUBLE X membekalkan 12 vitamin penting
    • Multimineral DOUBLE X membekalkan 9 mineral penting
    • Pekatan DOUBLE X membekalkan 12 jenis pekatan tumbuhan yang berbeza
    • DOUBLE X Multivitamin/Multimineral/Concentrate mengandungi Sebatian Tumbuhan Fitonutrien daripada 17 sumber tumbuhan kesemuanya iaitu ceri aserola, alfalfa, bioflavonoid sitrus, oregano, brokoli, epal, asparagus, kranberi, anggur, kubis daun, marigold, tomato, delima, prun, rosmeri, beri biru liar dan sej Salutan NUTRILOCK

    014500 Protein Powder


    Satu skup 10 g memberi 8 g protein daripada protein soya yang diasingkan dan pekatan protein susu dan juga 9 asid amino penting, cuma 36 kalori.
    Bercampur mudah dengan diet anda.
    Boleh dicampur dengan resipi kegemaran anda.
    Dicerna dengan mudah dan ia rendah lemak serta kolesterol.
    Protein adalah sumber makanan utama untuk membina darah, otot dan tisu.
    Protein soya telah ditunjukkan dapat membantu mengurangkan paras kolestrol. Jumlah protein soya disyorkan yang dapat menghasilkan kesan penurunan kolestrol adalah 25g sehari.

    102883 Refill Double X Multivitamin/Multimineral/Concentrate


    Ciri-ciri:

    • Multivitamin DOUBLE X membekalkan 12 vitamin penting
    • Multimineral DOUBLE X membekalkan 9 mineral penting
    • Pekatan DOUBLE X membekalkan 12 jenis pekatan tumbuhan yang berbeza
    • DOUBLE X Multivitamin/Multimineral/Concentrate mengandungi Sebatian Tumbuhan Fitonutrien daripada 17 sumber tumbuhan kesemuanya iaitu ceri aserola, alfalfa, bioflavonoid sitrus, oregano, brokoli, epal, asparagus, kranberi, anggur, kubis daun, marigold, tomato, delima, prun, rosmeri, beri biru liar dan sej Salutan NUTRILOCK

    Protien Bersama Teh Hijau




    Dapatkan semua kebaikan NUTRILITE Protein yang ditambah dengan perisa teh hijau yang menyegarkan.

    NUTRILITE Protein kini muncul dengan perisa baru tetapi masih mengekalkan semua manfaat penting protein soya. Satu sajian bukan sahaja membekal 8 gram protein soya, jumlah asid amino penting dan tidak penting yang seimbang dan manfaat kalsium dan isoflavon soya yang berkhasiat, ia juga memberikan semua nutrien ini dengan tambahan perisa teh hijau yang menyegarkan.

    Jika anda sentiasa mengharapkan NUTRILITE Protein untuk sumber protein yang semula jadi, mudah dihadam, senang, tanpa kolesterol dan mengandungi lemak yang minimum, kini anda boleh juga mengharapkan ia memberikan minuman yang lebih berperisa.

    Friday, June 17, 2011

    Kurangkan Kolestrol

    Klik Unuk Maklumat
    Kolesterol adalah sebatian berlilin seperti lemak yang
    didapati dalam kebanyakan makanan, dalam alirah darah
    dan sel-sel tubuh. Ia adalah bahagian penting setiap struktur
    sel dan ia diperlukan:

    Keperluan Rumah Tangga

    Klik Untuk Maklumat
    Asal usul nama SA8 adalah diasaskan daripada dua kisah. Yang pertama menyebut pengasas bersama Amway Rich DeVos, menjelaskan, “S” dalam SA8 bermakna “Surface”, manakala “A” melambangkan “Active”, dan “8” merujuk pada 8 bahan yang diguna dalam rumusan asal, dengan itu membentuk rasional untuk nama SA8. Versi lain menyatakan bahawa SA8 adalan nama rumusan ke-8 dengan agen Surface Active yang dibangunkan oleh R&D Amway. Mana-mana satupun, SA8 adalah kisah kejayaan yang mengkagumkan!

    Nutrilite Glucosamine

    Klik Untuk Maklumat
    Satu daripada penyakit yang biasa di kalangan warga tua ialah artritis. Penyakit yang menyebabkan kesakitan, bengkak dan kekejangan pada sendi, artritis telah dianggap sebagai penyebab hilang upaya fizikal nombor satu di sesetengah negara seperti Amerika Syarikat. Tidak seperti penyakit melesukan yang lain, artritis boleh menyerang kedua-dua jantina dan dari semua bangsa, taraf sosioekonomi dan juga kawasan geografi.

    Jenama Yang Dipercayai

    Losyen Mengurangkan Kedutan

    Klik Untuk Maklumat
    Tersenyum. Mengenyitkan mata. Berkerut. Mata terbeliak terkejut.
    Kesemua ini adalah cara meluahkan diri kita, dibantu dengan ciri-ciri
    dan otot-otot wajah kita.

    Penjagaan Rambut

    There was an error in this gadget

    Blog Archive

    Sekalung Penghargaan